Tragiskt

Jag måste säga att jag blev mycket illa berörd när jag hörde att Heath Ledger var död. Så otroligt sorgligt, han var ju en fantastisk skådespelare, han verkade sådär helylle på något sätt. Och sen ska vi inte ens tala om alla bra filmer han gjort, speciellt Brokeback Mountain som är en av världens kanske bästa filmer dessutom. Stackars familjen, speciellt hans dotter. Hon är väl bara två år. Sorgligt och orättvist.


Skriv din åsikt
Postat av: M

Vill inte förringa det tragiska med hans död men är det inte underligt hur folk kan sörja kändisar men sen när tusentals människor dör dagligen av krig och svält så är det inte många som verkar bry sig... tänk om alla var lika mycket värda som alla dessa kändisar som finns.

2008-01-24 @ 14:45:26
Postat av: Pillan

Det beror lite på. Jag tycker inte folk får "klaga" på hur människor har det om de inte hjälper till på de sätt som är möjliga. Jag får sörja en fantastisk skådis, då jag faktiskt hjälper utsatta människor som världsförälder hos Unicef och som medlem hos Djurens Rätt. Om man däremot inte bidrar med något till utsatta, då får man inte klaga. Så vem/vilka stödjer du? :P

2008-01-24 @ 15:21:36
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: M

Jag sa inget om att du inte får sörja :p

Jag stödjer att organisationer hjälper till, dock har jag inte den ekonomin att jag har råd att ge pengar till det. Sättet som hjälporganisationer jobbar på ifrågasätter jag, om ALLA pengar som människor ger skulle komma fram till rätt ändamål skulle det vara en sak men när det är byråkrati och slipspersoner som iaf ska ha del av hjälpen så kan man ju fråga sig hur stor del av alla skänkta medel som egentligen kommer fram...

2008-01-24 @ 15:43:45
Postat av: Pillan

Jag har heller inte någon ekonomi som kan rädda världen, men 100kr i månaden som världsförälder innebär bara att jag dricker en drink mindre på krogen. Det kan man ta. Ett årsmedlemskap hos Djurens Rätt kostar också en drink. En t-shirt hos dem kostar två drinkar. Det är inga pengar.

Ingen kan göra allt, men alla något. Det är inte svårare än så. Att skänka sina småmynt till röda korset när man har handlat. Det kan göra en hel del.

Sen om 'alla' pengar går fram eller inte, det orkar jag inte oroa mig för. Man får ju inte tappa hoppet. Det som går fram, gör ändå nytta. Men det behöver ju inte ens kosta pengar att hjälpa till. Adoptera en hemlös katt, om man vill ha en katt. Sluta konsumera materiella prylar. (visst, vissa, typ jag, har en LÅNG väg dit..). Fan, det finns massor att göra. Ibland önskar jag att jag satt på Bill Gates resurser.

2008-01-24 @ 16:05:01
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: M

Jag dricker inte drinkar så har inget sånt att skära ner på :)

Om man jobbar och tjänar pengar är det klart att man kan skänka en slant men det är svårt att skänka om man inte har mer än så man precis överlever själv...

Att inte "oroa" sig för var pengarna tar vägen tycker jag är fel inställning, om ingen frågar eller bryr sig så kommer det fortsätta att hamna pengar hos fel personer.

2008-01-24 @ 18:11:02
Postat av: Pillan

Whaat? För att helt vända konversationen - inga drinkar? Why?

2008-01-24 @ 19:46:42
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: M

Håller mig hellre inne än är ute och svänger :)

2008-01-25 @ 00:23:02

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0